ورود به عصر بانکداری دیجتالی تا سال 2020 میلادی

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 0 نظر 66 بازدید

ورود به عصر بانکداری دیجتالی تا سال 2020 میلادی

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم رونمایی از محصولات جدید این بانک در عرصه فناوری های نوین  اعلام کرد: تا سال 2020 میلادی بانک ها وارد عصر بانکداری دیجیتال می شوند و در نتیجه، ورود به عرصه های جدید بویژه در بستر پیام رسان ها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پرداخت برتر، «محمدرضا حسین زاده» عصر دوشنبه افزود: شعبه های بانکی در دنیا روز به روز در حال کوچک شدن است.

وی گفت: نتایج تحقیقات بین المللی نشان می دهد، همزمان که اندازه شعبه های بانکی در دنیا کوچک و کوچک تر می شود، حضور در شبکه های اجتماعی از سوی بانک ها بیشتر شده است.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی که مدیرعامل بانک ملی ایران است، از بررسی اقدام های بانک های بزرگ جهانی در عرصه فناوری های نوین و دیجیتال خبر داد.

وی که در آیین رونمایی از محصولات جدید این بانک در عرصه فناوری های نوین سخن می گفت، از اجرای طرح 'بانک آفیسر' خبر داد و یادآوری کرد: با اجرای این طرح خدمات ویژه ای به مشتریان خاص بانک ارایه خواهد شد.
حسین زاده، صدور کارت سکه را از دیگر طرح های جدید این بانک برشمرد و گفت: چندی سالی می شود که مردم پول زیادی در جیب خود نگه نمی دارند و جای آن را کارت بانکی گرفته است، اکنون کارت سکه نیز همین کاربرد را خواهد داشت و به جای سکه فیزیکی، کارت سکه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این روش، مردم در بانک کارگشایی بانک ملی حساب سکه باز می کنند و سکه های خود را در بستر نظام بانکی جابجا می کنند.

حسین زاده گفت: یکی دیگر از طرح های جدید، طراحی باشگاه مشتریان ویژه بانک است که می توانند بدون مراجعه به شعبه ها هر خدمتی را دریافت کنند.
وی درباره طراحی کیوسک های ارزی نیز گفت: در این طرح، به گردشگران در ازای دریافت ارز، کارت بانکی داده می شود.

به گفته وی، به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 این کیوسک ها ابتدا در این شهر و سپس بتدریج در فرودگاه امام خمینی (ره) و شهرهای گردشگرپذیر نصب می شود.
حسین زاده به طراحی پیام رسان بومی «بله» در بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: هرچند قصد رقابت با دیگر پیام رسان های داخلی و خارجی را نداریم اما امکان مراودات مالی در بستر بله وجود دارد.

 جزییات صدور کارت سکه و «گردشگر کارت»

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران نیز در این آیین گفت: بانکداری الکترونیک باعث کاهش هزینه ها و بهبود خدمات می شود و از مزایای بلندمدت آن رضایتمندی مشتریان است.
مسعود خاتونی درباره کارت سکه توضیح داد: طراحی این کارت ها ۱۵ ماه پیش در بانک ملی کلید خورد و اکنون افتتاح آن با آغاز پیش فروش سکه از هفدهم بهمن در بانک ملی همزمان شده است.
وی افزود: اولین هدف در طراحی کارت سکه شفاف شدن فعالیت های اقتصادی در این طرح بود و امنیت، نظام مندی حراج سکه و آرامش خاطر از نظر دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی از دیگر اهداف طرح کارت سکه به شمار می رود.
خاتونی درباره گردشگرکارت توضیح داد که در این سامانه گذرنامه و روادید گردشگر خارجی بررسی و با ١٩ ارز مختلف به وی خدمات ارائه می شود.
وی ادامه داد گردشگران می توانند از کارت خود به جای سیمکارت، خرید اینترنتی، تبدیل ارز و خدمات مختلف استفاده کنند.

10 محصول و خدمت جدید بانک ملی ایران در «ملی شو»

حساب ملی سکه، حسابی با موجودی سکه بهار آزادی به جای وجه نقد است که به عنوان یک پروژه‌ ملی برای اولین بار در کشور رونمایی شد. دارندگان حساب و کارت سکه به راحتی می توانند از کیوسک‌های بانک، سکه دریافت و یا برای سایرین سکه کارت به کارت کنند.

همچنین توریست کارت بانک ملی ایران از دیگر محصولات نوین رونمایی برای توسعه صنعت توریست و حمایت از گردشگری است. این سامانه قابلیت ارائه تمامی خدمات مورد نیاز توریست اعم از کنترل ویزا، دریافت ارز، ارائه سیم‌کارت و تحویل توریست کارت را در کیوسک‌های بانک ملی ایران از طریق استفاده در پایانه‌های فروش، خودپردازها و خریدهای اینترنتی را دارد.

دستگاه VTM خدمت دیگر بانک ملی ایران برای ارایه خدمات شعبه در تمام ساعات شبانه‌روزی به مشتریان است. به وسیله این شعبه تمام الکترونیک، امکان افتتاح حساب، انجام انواع تراکنش‌های مالی، دریافت ملی کارت، وصول چک، دریافت کارت هدیه و ارتباط تصویری با کارشناسان خبره بانک در هر ساعت شبانه‌روز فراهم می شود.
همچنین CRS دستگاه خودپرداز و خوددریافتی است که امکانات جدیدی را در حوزه بانکداری الکترونیک به مشتریان ارایه می دهد.

رمز یکبار مصرف ملی کارت نیز امکانی است که با نصب اپلیکیشن «ملی @» برای بی‌نیازی از حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت کارت‌های بانکی فراهم می شود. با این خدمت می توان علاوه بر سایر خدمات بانکی، در هر لحظه رمز جدید برای کارت دریافت کرد.

ملی فاند نیز تجربه ای جدید برای تامین مالی جمعی با اعتبار بزرگترین بانک کشور است که امکان انتخاب محل مصرف منابع مشتری در امور مربوط به حمایت از خیریه ها و یا طرح‌ها و پروژه‌های نیازمند سرمایه را می دهد.
ملی بازار یا زنجیره تامین مالی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دیگر دستاورد رونمایی شده امروز در «ملی شو» است که رابطه‌ای برد – برد را بین تولید کننده و مصرف کننده در بستر امن بانک ملی ایران فراهم می کند.

از جمله ویژگی های این محصول هم می توان به شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش جذابیت کالای قاچاق، توسعه بازار و اطمینان خاطر از برگشت وجوه در موعد مقرر و ارائه تسهیلات با نرخ‌های جذاب به مصرف کنندگان تولیدات داخلی اشاره کرد.

ارائه خدمات بانکی به جذاب ترین شیوه به کودکان و نوجوانان هم دیگر اولویت مورد توجه بانک ملی ایران بوده که به همین منظور بستری امن برای ارائه نوآورانه ترین خدمات با به روزترین تجهیزات را در باجه جوانه ها به مشتریان آتی فراهم کرده است.

همچنین  شعبه سیار  به عنوان یکی از تازه ترین خدمات بانکی دنیا که در تعامل تنگاتنگ با بانکداری دیجیتال است، برای ارائه خدمات بانکی در هر نقطه به انتخاب مشتری امروز رونمایی شد.
بانک آفیسر دیگر محصول رونمایی شده در «ملی شو» است که به عنوان پیشرفته ترین نحوه خدمت رسانی به مشتریان بر بستر پیام رسان «بله» شناخته می شود.

لازم به ذکر است این دستاوردها با تکیه بر ارائه خدمات نوین بر پایه «بانکداری دیجیتال» و با هدف مشتری مداری با استفاده از تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ارائه شده است. مراسم امروز به صورت مستقیم از صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران نیز پخش شد

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر