خدمات نوین ایران ارقام در بهینه سازی پولگذاری در خودپردازها

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ 0 نظر 49 بازدید

خدمات نوین ایران ارقام در بهینه سازی پولگذاری در خودپردازها

بانک مرکزی در سیاست‌گذاری‌های خود نحوه‌ هماهنگ‌شدن صنعت با تغییرات را هم باید پیش بینی کند. چرا که خیلی از شرکت‌ها استراتژی خود را با استراتژی‌های نقشه‌ی راهی که قانون‌گذار تهیه می‌بیند نزدیک می کنند واین نقطه مثبت ماجراست و میشود روی آن بیشتر کار کرد.

 

به گزارش پرداخت برتر از روابط عمومی شرکت ایران ارقام،مازیار عربشاهی؛ مدیر توسعه و کسب و کار ایران ارقام با بیان اینکه بخش عمده ای از هزینه های ارائه خدمات دستگاه های خود پرداز در خارج از شعب مربوط به پول گذاری است. گفت: شرکت ها و بانک ها برای آنکه دستگاه از سرویس خارج نشود و برای اینکه کمترین مراجعه به دستگاه ها را داشته باشند دستگاه ها را پر از اسکناس می کنند. با اینکار هزینه های زیادی که مربوط به این حجم اضافی پول است را به سیستم تحمیل می کنند. وی افزود: برای اینکه امکان ارائه خدمات پولگذاری با قیمت مناسب و در کلیه نقاط به وجود بیاید بهینه سازی فرایند پول گذاری لازم است این راه حل می تواند با توجه به استراتژی های سازمان و الگوهای رفتار دستگاه های نصب شده در نقاط مختلف میزان بهینه ای از حجم پول مورد نیاز برای هر دستگاه را برآورد و پیشنهاد نماید.

عربشاهی درباره تجربه های دنیا در این خصوص گفت: در همه کشور ها بحث پول رسانی به صورت یک خدمت تخصصی درآمده و شرکت هایی متولی این کار هستند. این شرکت ها کل فرایند مربوطه را مدیریت و اجرا می کنند یعنی از تامین منابع مالی، جمع آوری اسکناس های مورد نیاز و حمل و حفظ امنیت پول ها و بیمه و قراردادن پول در دستگاه را انجام می دهند و لاجرم از ابزارهای مانیتورینگ و بهینه سازی برای بهبود فرایند های خود بهره می برند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیب تکنولوژی، فرهنگ و مقررات روند بهینه سازی فرایند پول گذاری موثر است گفت: تکنولوژی این امکان را ایجاد کرده که در لحظه اطلاعات متنوعی از وضعیت دستگاه ها در سطح کشور جمع آوری وپردازش شود. همچنین کار با داده های حجیم اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار مشتریان که در حقیقت بازتابی از مسائل فرهنگی و مقررات موجود است به ما می دهد. این دانش می تواند به بانک ها و شرکت ها در ارائه خدمات مناسب و افزایش رفاه اجتماعی کمک نماید.

مدیر توسعه و کسب و کار ایران ارقام درباره راهبردهای این شرکت در جهت ارائه خدمات تخصصی پول گذاری به بانکها گفت: در گذشته محصولات و ابزارهای مختلفی توسط بانک ها تدارک دیده می شد ولی لزوما این مجموعه ابزار و تجهیزات ولو با فناوری نوین مسائل موجود در شبکه بانکی و اجتماع را حل نمی کرد از این رو شرکت ایران ارقام استراتژی خود را، ارائه راه حل های مختلف در حوزه بانکی و ارائه خدمات در رابطه با تراکنش های بانکی قرارداده است و با این رویکرد محصولات خود را ارائه می نماید. هدف ارائه این راه حل ها ارتقا کیفیت سطح خدمات در این حوزه است.

  مازیار عربشاهی؛ مدیر توسعه و کسب و کار ایران ارقام در خصوص کیفیت ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت گفت:وجود چنین گردهمایی‌ها و فرصت‌هایی برای کل صنعت بانکی و پرداخت کشور مغتنم است و از این طریق دیدگاه‌ قانون‌گذار یا ناظر و شرکت‌هایی که به نوعی اجراکننده‌ هستند و راه‌حل‌ها را در حوزه‌های مختلف این صنعت ارائه می‌دهند نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش هر ساله پخته‌تر و کامل‌تر می‌شود،گفت: نکته‌ای که لازم است بیشتر به آن توجه کرد ارتباط دیدگاه‌هاست که باید در طول سال هم ادامه پیدا کند و به یک مقطع محدود نشود. وی افزود:تا جایی که بنده در جریان هستم این اتفاق در کارگروه‌هایی که بانک مرکزی، شاپرک و بقیه نهادهای قانون‌گذار ترتیب می‌دهند دیده می‌شود، اما این مسئله می‌تواند ادامه‌دارتر باشد البته نه فقط در همایش بلکه به صورت دائمی و استفاده از انواع رسانه‌ها. وی با اشاره به اینکه وجود تبلیغات لازمه‌ی تداوم همایش است، منتها این رویکرد باید هدفمندتر شود و پیام هر سه طرف قانون‌گذار، هم بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات دیده شود و صرفاً محدود به مباحث تبلیغاتی نباشد.

عربشاهی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در کنار سیاست‌گذاری‌ها، نحوه‌ی هماهنگ‌شدن صنعت با تغییرات را هم باید پیش بینی کند. چرا که خیلی از شرکت‌ها استراتژی خود را به استراتژی‌های نقشه‌ی راهی که قانون‌گذار تهیه می‌بیند نزدیک می‌کنند و این نقطه‌ی مثبت ماجراست و می‌شود روی آن بیشتر کار کرد.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر