استراتژی سپ، ارزش افزوده بر روی تراکنش ها و ارتقای تجربه مشتری

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 نظر 472 بازدید

استراتژی سپ، ارزش افزوده بر روی تراکنش‌ها و ارتقای تجربه مشتری

 

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش یکی از شرکت‌های PSP های پیشرو و خلاق در بازار پرداخت الکترونیک است که در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ با سرویس‌های پرداخت موبایلی‌ و رونمایی از درگاه پرداختی موبایلی‌ در غرفه‌ صورتی، سرمه‌ای خود بسیار سر و صدا کرده بود. در غرفه‌ سپ با ابراهیم حسینی نژاد، مدیرعامل این شرکت گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

 

در ماه‌های اخیر سپ رشد قابل توجهی در تعداد تراکنش‌های شاپرکی داشته است، آیا با توجه به مدل کسب و کار برای شرکت‌های پرداخت، مبلغ تراکنش هم برای شما مهم است؟

حسینی‌نژاد: بدیهی است که مبلغ تراکنش هم یکی از فاکتورهای مهم کسب و کار ماست و ما در جهت کسب رضایت بانک ها به عنوان یکی از ارکان کسب و کارمان به این نکته هم توجه داریم.

به نظر شما مجموعه سپ می‌تواند سهم بیشتری از بازار را کسب کند و به عنوان رهبر بازار مطرح شود؟

حسینی‌نژاد: نگاه مجموعه سپ طی سالیان اخیر این‌گونه نبوده که حتما به عنوان رهبر بازار مطرح باشد بلکه ما دنبال پیاده سازی یک کسب و کار بلند مدت هستیم که در آن ضمن خدمت رسانی به هم میهمانمان که قطعا در مسیر ارتقای رفاهشان خواهد بود بتوانیم اهداف سهام داران را هم پوشش دهیم، حال اگر این رویه ئررشد سهم بازار ما کمک کند که چه بهتر. در واقع هدف اصلی ما ایجاد ارزش افزوده و ارزش‌آفرینی در کنار بهبود تجربه کاربری مشتریان است و تمام تمرکز و تلاشمان در این راستا است.

برنامه‌ها و استراتژی‌های سپ برای آینده چیست؟

حسینی‌نژاد: به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار پرداخت در حوزه تراکنش‌های روزمره و معمولی رو به اشباع است و اگر هم قرار است رشدی اتفاق بیفتد باید اخلاق حرفه‌ای رو زیر پا گذاشت، مثلاً اقدام به تشویق پذیرندگان به تراکنش‌های خُرد و اضافه نمود در حالی که ما به دنبال افزایش ارزش افزوده بر روی تراکنش‌ها هستیم. استراتژی که ما دنبال می‌کنیم ادغام رو به جلو و رو به عقب می‌باشد تا بتوانیم از این طریق به جایگاه مدنظر برسیم. برای رسیدن به این منظور برای خود جایگاه Transaction processor تعریف نموده‌ایم و در ادامه این دیدگاه با حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآوری که شناخت دقیقی از فضای کسب و کاری خود دارند به دنبال ارتقای وضع موجود به نحوی هستیم که بتوانیم نیاز های کسب و کارهای مختلف را به شکل بهینه ای برآورده نمائیم.

این مسئله را می‌توانید با ذکر یک مثال بیشتر توضیح دهید؟

حسینی‌نژاد: به‌طور مثال شما شخصی هستید که در حوزه درمان و سلامت فعالیت می‌کنید و به این حوزه هم تسلط دارید و کسب و کار آن حوزه را به خوبی می‌شناسید سعی ما بر این است که با تعیین چارچوب هایی کمک کنیم و بستری را فراهم کنیم تا شما بتوانید کسب و کار خود را در این بستر توسعه دهید و در این مسیر از لحاظ ساختار و هم از لحاظ قوانین و مقررات و حتی از لحاظ معنوی نیز حمایت می‌کنیم.

البته حمایت مالی هم داریم ولی این نوع حمایت در اولویت آخر ما قرار دارد. جایگاه مجموعه سپ، در اینجا به عنوان فراهم‌کننده بسترهای توسعه بازار مطرح است.

حسینی‌نژاد: مثال بارز آن استارتاپ‌هایی هستند که هم‌اکنون که در مجموعه سپ فعالیت می‌کنند و ما حریم امنی برای آن‌ها فراهم کرده و به حریم آنها احترام می‌گذاریم و سعی می‌کنیم فضای امن توسعه را برای آن‌ها فراهم کنیم تا این شرکت‌های نوپا احساس کنند هر قدر کسب و کار آن‌ها در بازار توسعه یابد این موفقیت و توسعه یافتگی به مجموعه آن‌ها برمی‌گردد.

شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از چه طریق می‌توانند با مجموعه سپ در ارتباط باشند؟

حسینی‌نژاد: حدود ۷ ماه است که ما در مجموعه سپ واحدی با عنوان مدیریت تحقیق و توسعه را تأسیس کردیم که به نوعی مرکز رشد شرکت‌های نوپا محسوب می‌شود و پس از اینکه این رشد انجام شد این شرکت‌ها را به بازار معرفی می‌کنیم.

آیا سپ از استارتاپ ها حمایت می‌کند؟

حسینی‌نژاد: قطعاً ما این حمایت را انجام می‌دهیم و بودجه‌ای هم برای این مسأله در نظر گرفته‌ایم و اگر این بخش‌ها رشد کنند، ارزش افزوده کسب و کار ما هم رشد خواهد کرد.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر