شرکت های PSP نباید وارد بازارهای دیگر شوند

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 نظر 238 بازدید

شرکت های PSP نباید وارد بازارهای دیگر شوند

 

یک فعال حوزه پرداخت تاکید کرد: شرکت های پرداخت نباید وارد بازارهای دیگری غیر از پرداخت شوند، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر برخی از رفتارها در فعالیت pspها تغییر کرده به نحوی که از حالت پرداخت خارج شده است.

 

به گزارش پرداخت برتر از ایبِنا، داور پور غلامی درباره مدل مطلوب برای توسعه فعالیت شرکت های پرداخت،گفت: بهترین کاری که شرکت‌های پرداخت در این زمینه انجام می‌دهند، یکی شدن الگوها با الگوهای جهانی است.

 

وی با تاکید بر اینکه شرکت های پرداخت نباید وارد بازارهای دیگری غیر از پرداخت شوند، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر برخی از رفتارها در فعالیت pspها تغییر کرده به نحوی که از حالت پرداخت خارج شده است.

 

این فعال حوزه پرداخت الکترونیک با اشاره به دریافت کارمزد از بانک ها گفت: اصول فعالیت کسب و کارها و تجربه دنیا نشان می دهد که پذیرنده باید پول دستگاه و کارمزد آن را پرداخت کند زیرا این خدمت از سوی یک شرکت در حال ارائه شدن به آنها است.

عضو هیات مدیره شرکت سایان کارت که تحت نظر بانک قوامین فعالیت می کند، افزود: رفتارهای امروز در کسب و کار شرکت‌های پرداخت در ایران با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارد زیرا پذیرنده باید مشتریان خود را جذب این کسب و کار کند.

پورغلامی درباره نقش و جایگاهی که بانک مرکزی در زمینه فعالیت شرکت های پرداخت دارد، گفت: بهترین اقدام از سوی بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر، افزایش ابزارهای نظارتی و کنترلی است؛ بانک مرکزی می تواند با تدوین لوایح و آئین نامه های اجرایی نظارت خود را بر فعالیت PSPها و شرکت های پرداخت تعریف و افزایش دهد.

این فعال حوزه پرداخت الکترونیک درباره الگو گرفتن از کشورهای دیگر در زمینه بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته دست کم ۵۰ سال است در حال اجرای بانکداری الکترونیک بوده و بسیار از کشور ما جلوتر هستند.

پورغلامی تصریح کرد: الگوبرداری از استانداردهای کشورهای پیشرفته به ویژه اروپا بسیار اقدام مناسبی است اما مهم‌تر از الگوبرداری، بومی سازی استاندارد، قوانین و آئین نامه های اجرایی این الگوها در ایران است.

وی با بیان اینکه توانایی و ظرفیت بومی سازی الگوها و استانداردهای بانکداری الکترونیک در کشور وجود دارد، گفت: نکته مهمی که باید در زمان بومی‌سازی استانداردهای جهانی رعایت کنیم، تغییر ندادن ساختار و روش‌های اجرایی است. عضو هیات مدیره شرکت سایانه کارت در عین حال افزود که بومی سازی استانداردهای جهانی در زمینه بانکداری الکترونیک نباید به نحوی باشد که مانع از نوآوری و ورود فناوری های جدید شود.

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر