بانکداری دیجیتال فرصت یا الزام؟

شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ 0 نظر 209 بازدید

بانکداری دیجیتالی فرصت یا الزام؟

امروزه دنیای دیجیتال در تمامی جنبه­ های زندگی و کار افراد توسعه پیدا کرده و استفاده از ابزارهای دیجیتال یکی از الزامات اصلی زندگی هرفردی شده است. دراین میان ضریب نفوذ بالای اینترنت همراه با ویژگیهای منحصر به فرد آن همچون شخصی بودن، دردسترس بودن، تعاملی بودن و پایین بودن هزینه های اطلاع رسانی، آن را تبدیل به یکی از مهمترین و اثربخش ترین ابزارهای بازاریابی نموده است و روز به روز استفاده از آن در میان کسب و کارها در حال افزایش است.

به طوریکه نظرسنجی صورت پذیرفته از مدیران برخی از شرکتهای تجاری بین المللی نشان می­دهد استفاده از ابزارهای دیجیتالی در برنامه های بازاریابی آنها در سال ۲۰۱۶ به شدت افزایش پیدا کرده است. این موضوع بیانگر درک اهمیت ابزارهای دیجیتالی در بازار رقابتی و افزایش تأثیر گذاری آن بر روی مشتریان می­باشد. آمارهای منتشر شده نشان می­دهد از هر ۱۰ بانک در اروپا ۹ بانک از موبایل به عنوان کانال اصلی استفاده کرده­اند و ۱۴ درصد از پولشان را روی تبلیغات آنلاین صرف کرده­اند. استفاده از موبایل نشان دهنده دسترسی بیشتر مردم به کانالهای دیجیتالی است.

در صنعت مالی نیز بسیاری از شرکت­ها و سازمان­ها از شبکه­ های اجتماعی برای دستیابی به اهداف سازمانی خود استفاده می­کنند. بنا بر گزارشات منتشر شده شبکه اجتماعی فیس بوک یکی از پرکاربردترین شبکه های مجازی میان بانک هاست. به طوریکه ۵% بانک­ها از ظرفیت تبادلی آن مانند پرداخت استفاده می­کنند. ۳۵ درصد به عنوان انجمنی برای مشتریان، ۴۳ درصد جهت ارائه مشاوره، ۷۹ درصد برای پاسخگویی به اظهارات مشتریان و ۸۵ درصد جهت نظارت بر اظهارات مشتریان از آن استفاده می­کنند.

آمارهای اشاره شده بیانگر اهمیت روز افزون کانالهای دیجیتالی است که به صورت یک الزام برای بانکها و موسسات مالی درآمده است. بانک­های پیشرو در حوزه دیجیتال، از فرصتهای بازار بهره­برداری بهینه تری داشته اند و بانکهایی که به هر دلیلی ورودشان به این حوزه با کندی مواجه بوده ناگزیرند بر اساس جبر زمانه وارد این فضا شوند. چراکه لازمه بقا در شرایط فعلی حضور فعالانه در فضای دیجیتالی است.

بانکداری دیجیتال

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر