سرویس جدید شاپرک برای بهبود عملکرد پایانه های فروشگاهی

شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ 0 نظر 111 بازدید

به گزارش  شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا) ، رستم شاه‌گشتاسبی بابیان اینکه، شرکت‌های پی‌اس‌پی تا اول آبان مهلت‌ دارند به این سرویس متصل‌شوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برداشته شود، افزود: یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخش‌هایی از فرایند ارائه خدمات است.

سرعت گسترش خدمات خصوصا در مورد دستگاه‌های کارتخوان طی سال‌های گذشته به حدی بوده که فاصله وضع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است. وی ادامه داد: از جمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف به حساب می‌آید، تعريف اشتباه اطلاعات پذيرنده است كه در مواردی باعث سردرگمي و توقف عملكرد کارتخوان‌ها هرچند براي مدت كوتاه مي‌شود. به همین دلیل اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیت‌ها و بهینه‌سازی خدمات محسوب می‌شود چرا که با سامانه جديد تقريبا احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفي است.

مدیرعامل به‌پرداخت‌ ملت‎ اظهار داشت: از سوی دیگر سرعت كار نيز افزايش مي‌يابد زيرا در روش قديم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولا حدود يک ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص مي‌شد و ثانيا در بهترين حالت حدود چهار ساعت بعد امكان ورود مجدد اطلات فراهم‌مي‌شد، در روش جديد اما اين فرايند برخط است. شاه‌گشتاسبی تصریح کرد: شرکت به پرداخت ملت هم به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه کارتخوان‌های فروشگاهی با درک محاسن و ضرورت شفاف‌سازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه بخرج داد و خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. امیداوریم با پیوستن دیگر پی اس پی ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر