جیتکس دروازه ورود فناوری اطلاعات به خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا

شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ 0 نظر 124 بازدید

مرکز تجارت جهانی دبی در روزهای 20 تا 24 مهرماه امسال میزبان سی و چهارمین دوره برگزاری یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات دنیاست. نمایشگاه جیتکس (GITEX)
همه‌ ساله در کشور امارات و در شهر دبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه از سویی به سکویی برای معرفی آخرین محصولات ارائه‌شده توسط ابر کمپانی‌های فناوری اطلاعات به بازار تبدیل‌شده است، و از سویی دیگر منبعی جامع و نامحدود برای شرکت‌های تجاری کوچک و بزرگ در منطقه محسوب می‌شود. همین محوریت دوگانه، جیتکس را به یکی از قطب‌های تجارت بین‌المللی در زمینهٔ فناوری اطلاعات، و برترین نمایشگاه آی‌تی (IT) در منطقه تبدیل کرده است. بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده در پایگاه اینترنتی رسمی جیتکس بیش از 80 درصد برندهای شناخته‌شده جهانی درزمینهٔ فناوری اطلاعات و 142000 متخصص در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت. پوشش خبری حدود 1400 رسانه از 72 کشور جهان از دیگر دلایل محوریت استراتژیکی این نمایشگاه است.

علاوه بر نقش تجاری که این نمایشگاه برای ابر کمپانی‌ها بازی می‌کند، جیتکس عرصه مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات بازار و ایجاد کانال‌های توزیع و فروش را نیز فراهم کرده است. بسیاری از مدیران اجرایی و اعضای ارشد هیئت‌های مدیره شرکت‌های مختلف حضور در این نمایشگاه را به‌عنوان فرصتی برای جذب مشتری‌های جدید و بالا بردن وجهه شرکت خود قلمداد می‌کنند. شناسایی عرضه‌کنندگان جدید، تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف پیش رو، آشنایی با فناوری و دستاوردهای جدید و توسعه کسب‌وکار از مهم‌ترین انگیزه‌های بازدیدکنندگان این نمایشگاه دانسته می‌شود.
بد نیست بدانید که نمایشگاهی که امروزه به‌عنوان دروازه ورود فناوری اطلاعات به خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا شناخته می‌شود در دوره‌های آغازین خود حال‌وروز متفاوتی داشت. دوره اول این نمایشگاه در سال 1981 و با حضور فقط 46 غرفه دار و 3038 بازدیدکننده برگزار شد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در دبی، جیتکس کم‌کم جایگاه خود را در میان صنایع ارتباطی و اطلاعاتی معتبر به دست آورد. پیش‌بینی می‌شود در حدود 150هزار متخصص ارتباطات و اطلاعات از 150 کشور دنیا، بیش از 3700 شرکت معتبر از 60 کشور مختلف، و بیش از 80 درصد برندهای شناخته‌شده جهان درزمینهٔ فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در سی و چهارمین دوره جیتکس حضور داشته باشند.

بخش‌های مختلف نمایشگاه بدین ترتیب‌اند:

گلف‌کامز (GULFCOMMS):
بخشی بی‌رقیب برای اپراتورها، شرکت‌های کابلی، تلفن ثابت، شرکت‌های مبتنی بر IP، و شرکت‌های ماهواره‌ای در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا.

برنامه‌های موبایل (Mobile Apps):
نشست دانش‌محور خاورمیانه درزمینهٔ اکوسیستم نوظهور موبایل، برنامه‌ها و محتوا در سطح منطقه

فناوری مصرفی (Consumer Technology):
فناوری مصرفی سکویی را به‌صورت منحصربه‌فرد در اختیار تولیدکننده‌ها، فروشنده‌ها، توزیع‌کننده‌ها و افراد و نهادهای بانفوذ قرار می‌دهد.

محاسبات ابری (Cloud Computing):
برگزاری کنفرانس‌ها طی سه روز و برگزاری نمایشگاه طی پنج روز

فناوری کارت (Card Technology):
تمرکز روی امنیت دیجیتال و معرفی آخرین دستاوردها، چالش‌ها و محصولات و خدمات این حوزه

سخت‌افزار (Hardware):
معرفی و ارائه آخرین تکنولوژی‌های کاربردی در فضای اداری

شبکه و امنیت (Network and Security):
بیان مشکلات و راهکارها و ارائه آخرین روش‌های پیشنهادی برای افزایش امنیت در شبکه‌ها

نرم‌افزار (Software):
جعبه‌ای برای نمایش آخرین تغییرات صنعت نرم‌افزار و شبکه، و امکان ارتباط بی‌واسطه با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و تصمیم‌گیرندگان این صنعت

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing):
ترکیبی از تجارت الکترونیک، بازاریابی اجتماعی و بازاریابی الکترونیک را در قالب پلتفرمی چندوجهی و نوآورانه ارائه می‌دهد

دولت (Government):
بررسی مدیریت الکترونیک در اقتصادی دانش‌محور

منطقه بین‌المللی (International Zone):
راه‌حل‌های تجاری، بخشی که به گروه‌های مختلف از کشورهای گوناگون اجازه ارائه مدرن‌ترین و به‌روزترین فناوری‌هایشان را می‌دهد

 

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر